Pages

Friday, March 4, 2011

sad in terms of happy



                                                                      
                                                D - dugaan
                                                U - untuk
                                                G - gunaan
                                                A - alam
                                                A - akhirat
                                                N - nanti

setiap orang ada DUGAAN dalam idup masing2 kn. tapi dugaan 2 suma antra yang lain2 xsama kan. 
ada hikmah tersendiri yang ALLAH tetapkan untuk kita. 

dugaan yang kita merasa skunk nie adalah ujian yang memang ditetapkanNYA untuk kita taat perintahNYA, usaha kita untuk kita menanganinya dgn apa yg kita ada selagi xlanggar perintahhNYA. 

kwn aku penah ckp kt aku, yg DUGAAN skunk nie adalah untuk kebahagiaan yg berkekalan pada masa akan datang n dy ckp gak, igt MAK AYAH kta. bila dy ckp cm 2 kt aku, aku rasa lega lar cket, tp aku pk yg aku xtawu nk mlakn cm ne n lalui sume 2. aku xbley lalui sume 2 sowg2. kwn2 laen pown mst cm 2 gak kn. kta msti nkkan someone sbgai guide kta n sllu bg smngat lam twuskn idup nie. aku pown arap da kwn aku yg stsa da ngn aku.emmm

apa yg aku mksdkn ngn dugaan untuk gunaan alam akhirat nanti, :
stiap dugaan yg kta lalui mst ada jln pnylesaian kn. so apa yg kta dh wt untuk slesaikn 2 lar yg akn dbwa di akhirat anti. sgla KEBAIKAN, KESABARAN, KETABAHAN, KEKUATAN n so on lar kn, law aku nk sbt mmg BYK.(^^,)
suma yg kta wat suma akn dicatit kn 2 malaikat 2..
so apa yg kta nk wat untuk slesaikn segala KESUSAHAN 2, kna lar pk baek2, jgn terlalu ikutkn EMOSI diri pada msa 2..

ingatlah TUHAN sentiasa bsma kta n mohonlah bantuan drpda DIA agar dipermudahkan segala kesusahan yg dialami. INSYALLAH..

aku asa stkat nie dlu entry aku tok ary nie. aku sekadar ingin wat luahan apa yg aku asa spjg idup aku n apa yg aku lalui lam idup aku. n sma gak lar kn ngn kwn2 laen. mst da gak suma2 nie kn. ^__^
one more thing is: 


                                         ~SMILE ALWAYS N CHILL~



 .. YA ALLAH. KAU KUATKANLAH HATI HAMBA MU YANG LEMAH DAN HINA INI DAN SESUNGGUHNYA KAU BERKUASA ATAS SEGALA APA YANG TERJADI. AMIN.... ~

thanx for reading ya

No comments:

Post a Comment