Pages

Thursday, December 29, 2011

teettttt.............


Assalamualaikum...

pagi jumaat nie harapkan yg terbaek dr ALLAH S.W.T. . bkn hanya pada ary jumaat je taw, ary2 laen pown adalah ary yg terbaek gak. as we noe, ary jumaat pluang kte nak berdoa sungguh2 sbbnya kan ary jumaat insyllah doa kita mudah dimakbulkan olehNYA. moga2 idup kita sume sentiasa diberkati oleh ALLAH S.W.T. amin...

hehe..intro kaly nie tazkirah cket. ary jumaat kan.. 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

BERMADU???

tiba2 lak bermadu kan.huhu sume owg tawu kan law sebut pasal bermadu nie. especially utk gadis dan perempuan di luar sana termasuk lar diri aku nie haa..

perempuan mana yg sgup nak bermadu? kata laennya, nak berkongsi kasih ngn someone laen. berkongsi segalanya dgn owg laen yg sepatutnya dimiliki kita je. (tamak tol!)

urrghh! pada aku mmg pantang sgt2 law sebut pasal bermadu nie. ase sakit je telinga nie dengar. bkn setakat telinga, especially hati nie. ag2 lar membara. >__<''

mmg aku tak nafikan yg bermadu nie mmg baek sbbnya bg sape yg bermadu nie insyallah akan diberi payung emas masa kita kat syurga anti. insyallah. ramai gak lar yg berebut utk itu gak tapi xsume perempuan yg sgup hal itu terjadi kan? 

cakap pasal bermadu je, mcm2 alasan si lelaki akan bg. antaranya :

-- sunnah NABI 

-- ADA TEMAN LAW SI LELAKI TAK ADA

-- PAYUNG EMAS 

itu lar antra alasan yg akan diberi oleh si lelaki. alasan yg selalu kita dengar. alasan 1 dan 3 mmg bley diterima tapi alasan 3 yg susah nak terima 2. konon sebagai peneman lar law si dy xda. tapi mmg betul gak lar sbb ada gak teman anti, and xda lar sunyi sgt law time si dy 2 g keje ke ape kan. argghh! sume 2 alasan je! tapi law demi kebaikan si lelaki, contohnya xdapat nak bg zuriat dan mmg itu lar keinginan si lelaki, kita sebagai perempuan yg inginkan kebahagiaan si dy, kita kena redha seikhlas aty.. 

tapi selagi kita boley elak sume nie terjadi, sebaek mungkin kita akan berusaha utk elak. tapi law terjadi gak, kita kena redha ngn ape yg terjadi sbb itu sume ketentuan ALLAH S.W.T. . tapi kita pown kena betul2 ready lar kemungkinan terjadi. huh! (sambil taip nie pown, terbakar je aty aku ase)

masalah bermadu nie pown ada masalahnya gak. nie pada si lelaki. antaranya :

-- tak fair

-- semata-mata sbb nafsu

-- nak berfoya-foya (ada gak taw cm nie)

susah gak law masalah2 nie terjadi. si lelaki nak madukan si perempuan tapi tak pandai nak kawal. tambah2 masalah 2 dan 3. uishh! susah sgt2 law terjadi cm 2. tah ler. masing2 boley pk terbaek utk kehidupan masing2. hanya mampu berdoa dan terus berdoa yg terbaek. . . aku tak nak komen byk2. .
kalau nak gak, pandai2 lar control tapi pada aku, NOPE! aku xkan biar yg 2 terjadi. insyallah. aku arap sgt hal nie tak kan terjadi sepanjang hidup aku nie. amin... 

~ awak. igt! jgn sesekali aw! ( untuk si dy sy :) ) ~
arap sgt2 awk. emm 

ok lar. dats all 4 dis monink friday.^_^ update pjg2 pown bosan gak kan? ok! bubye. . .

p/s : bgun2 tdo td, twus on lappy and cepat nak update pasal bermadu nie. nie gara2 aku borak ngn si dy lar nie. lepas tgok TENTANG DHIA smlm. jd terkuar idea nak update.hihi




thanx for reading ya

No comments:

Post a Comment