Pages

Wednesday, January 11, 2012

ego


Assalamualaikum..

Ego?

Semua orang ada ego. Banyak and sikit je. And boleh kawal atau tak je.
Kadang-kadang kalau ikutkan ego kita nie sangat, menyesal pun tak guna. Kan3?
tapi kalau dah benda betul kita wat, jangan menyesal!

Tapi kalau dah keterlaluan sangat and ego kita memang perlu kawal kita, kita perlu gak ego!
Eleh! lelaki yang ego kuat tu pown akan kalah pada satu tahap dia nak ngalah. Tapi kalau time dia nak menang, kita hentuk kepala pown dia tak heran. Urmm..

Sape yang tak tahu lelaki nie ego tinggi haa? Tipu sangat lar kan kalau tak tahu. Kita tak kan boleh menang kalau nak tanding dengan lelaki2 nie.

Even kita tahu lelaki nie salah and kita nak pertahankan yang betul tetapi bila di fikirkan pasal ego dowg nie, kita yang perempuan kena ngalah je. Jangan nak lawan dah. 
Waste your time je!

Kalau kita tak nak sakit hati, kita wat tak tahu je then set mind ‘ lantak hg lar’ huhu kalau tak pown, kita fikir ape yg lebih penting yang patut kita wat. Ingat mak ayah kita ag penting. Kan3?

Lama-lama kita akan bosan gak kalau nak ikut je semua kehendak lelaki nie. And percaya lar, satu hari mesti kita akan rasa dah malas nak amek tahu dah pasal lelaki nie. Ingat dowg je yg ada ego, kita perempuan nie pown ada tahap ego gak. Sekeras-keras perempuan nie pown, dalamnya tetap lembut. Tapi jangan lar nak amek kesempatan je kat perempuan.

Kalau ikut hati perempuan nie, sentiasa sakit je bila dgn lelaki. Tetapi dowg tak pernah fikir pown pasal hati kita nie. Kita nie plak ikut je ape yg dowg nak. Nie bukan ape, perempuan nie fikir SAYANG punya pasal, nie lar jadinya. itular perempuan. Tapi sampai satu tahap kita pasti akan berkeras gak. Kata lain, kita dgn ego kita gak. 
Try to be strong!

Pertahankan hak sebagai seorang perempuan! Kita bukan utk dipermainkan. Tapi utk disayangi, dicintai, dibelai, dimanjai and so on.................


Enough! Dats all..




thanx for reading ya

No comments:

Post a Comment